خبرنگار یزد فردا – اعظم السادات میرجلیلی -- مصطفی کشکولی در مراسم آغاز بکار پروژه انتقال گاز شهربافق ،افزود: تا پایان سال 1384 فقط 3200 روستا گازرسانی شده بود، درحالی که این رقم هم‌اکنون به 11 هزار و 300 روستا افزایش یافته است.


وی گفت :در خط انتقال گاز به شهربافق که امروزآغاز می شود 10 ایستگاه بین شهری، 13 تقاطع در مسیرو شش مورد انشعاب برای صنعت ایجادخواهد شد و علاوه بر آن برای مناطق فهرج و بهاباد نیز برنامه ریزی شده است.


کشکولی افزود: ظرفیت این خط 12 و نیم میلیون متر مکعب در روز است و با توجه به این مقدار تا سالیان دور این مناطق هیچ مشکلی نخواهند داشت و هزينه اجراي اين پروژه با در نظر گرفتن شبكه شهري و انشعابي بالغ بر 80 ميليارد تومان ارزيابي شده است .


استاندار یزد نیز در این مراسم گفت: بافق شهري با مردم مبارز، انقلابي، ولايت مدار و فرهيخته است که 330 شهيد ، یکصد آزاده و 700 جانباز در دفاع مقدس تقدیم انقلاب نموده است.


محمد رضا فلاح زاده افزود: بزرگراه 48 كيلومتري در حال ساخت يزد – بافق، باند دوم راه آهن بافق – يزد و اتمام خط انتقال آب از پروژه های دردست اقدام بافق است .


وی ادامه داد: قرار گرفتن ورزشگاه كارگران و بيمارستان 96 تختخوابي بافق در رديف بودجه سال آتي دولت و برگزاري مناقصه كارخانه گندله سازي 5 ميليون تني ازدیگر اقدامات انجام شده است.


مدیر عامل شرکت گاز استان یزد نیز در این مراسم گفت: اين طرح در طول 100 كيلومتر از مسير يزد به بافق با قطر لوله 24 اينچ انجام خواهد شد.


علیرضا پیله ور افزود: زمان پايان اين پروژه 18 ماه در نظر گرفته شده اما امیدواریم با توجه به عملکرد خوبی که پیمانکار این پروژه داشته ،شاهد هرچه زودتر به بهره برداری رسیدن این طرح باشیم .

در پایان این مراسم حجت الاسلام سلیمانی امام جمعه بافق نیز ضمن تشکر ازهمکاری و تلاش همه مسئولان استان بویژه حیدر نوروزی معاون عمرانی استاندار یزد ،اظهارامیدواری نمود تا هرچه زودتر مردم از نعمت گاز شهری بهره مند گردند.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا